ydjeciewpis
Dziś będzie o tym, jak możemy zaistnieć z naszymi dziełami w internecie. Malujesz na
płótnie portrety bohaterów Gry o Tron, fotografujesz owady czy tworzysz zabawne grafiki piesków w Photoshopie? A może rzeźbisz figurki
kotów ninja? Ok, jeśli ktoś serio rzeźbi koty ninja, to niech się do mnie zgłosi. Będę wielbić! Wracając jednak do pytania, jeśli robisz coś artystycznego, to pewnie zdajesz sobie sprawę, że tworzenie do tzw. szuflady jest dobre do pewnego momentu. Po pewnym czasie to nie wystarcza, czujemy się na tyle dobrzy, że chcemy
naszymi dziełami pochwalić się z innym, a nawet zacząć zarabiać na naszym
talencie.
Nic tak nie cieszy jak wtedy, kiedy Twoja praca zostanie przez kogoś pochwalona. A gdy jesteś w stanie zarobić na swojej pasji, to już jest całkiem wymarzona sytuacja. Sami przyznajcie, kto by nie chciał dzielić się swoim talentem z innymi a w dodatku mieć z tego korzyści materialne? Bo ja bym chciała! Pozostaje więc pytanie, gdzie skutecznie promować to co stworzymy.
Sama znam kilka opcji:

1. Własna strona

Możesz założyć własny sklep i blog  w jednym, np. na Worpress.org.
Musimy jednak zadbać o własny hosting czy opłacenie domeny, zatrudnić kogoś do jej postawienia lub samemu poświęcić na to sporo czasu. W przypadku sprzedaży ciągłej dochodzą do tego też sprawy związane z formalnościami w urzędzie. Jest to więc fajna sprawa jeśli dysponujemy już jakimiś funduszami i pewną ilością czasu.

2. Konto na facebooku

Założenie na facebooku fanpagea z naszymi pracami to oczywisty sposób na pokazanie innym swoich dzieł. Daje nam to także świetną możliwość rozwinięcia osobistej relacji z fanami oraz poznanie innych, twórczych osób. Jak chodzi o sprzedaż, tu możliwości są ograniczone, możemy jednak reklamować linki do sklepu z naszymi wyrobami lub internetowej galerii.

3. Galeria internetowa

Wspominana wyżej galeria internetowa to świetne miejsce nie tylko na zakup dzieła młodego artysty ale i  zaprezentowania swoich własnych wytworów. Zalety takiej galerii to możliwość sprzedaży dowolnego wytworu naszych artystycznych rąk. Nieważne czy rzeźbisz czy tworzysz grafiki na komputerze, znajdziemy tu dział dla każdej dziedziny. Fajne opcje prezentuje Gallery Store, bo prócz wspominanych  możliwości kupna i sprzedaży, informuje o aktualnych wydarzeniach związanych z światem sztuki czy konkursach. Znajduje się tam tez kompleksowa baza informacji na temat galerii czy muzeów w Polsce i na świecie.

4. Portale do sprzedaży wytworów artystycznych

W skrócie są to portale będące rodzajem ,,allegro dla twórczych osób”. Mam tu na myśli wszystkie platformy, gdzie można sprzedawać swoje wytwory na zasadzie mini sklepów działających pod daną marką. Można sprzedawać swoje produkty międzynarodowo lub trafiać tylko do polskojęzycznych odbiorców. Duża konkurencja, ale i duży rynek zbytu.

5.  Strony zrzeszające artystów

Strony gdzie zakładamy własne konta i w przypisanych do nich galeriach umieszczamy owoce naszej twórczej pracy. Sama na jednym z nich spędziłam ,,twórczą młodość”, dobrze wspominam ten portal i tamtą
społeczność. Prócz prezentowania dzieł i nawiązywania nowych kontaktów nasze dzieła możemy także sprzedawać. Zasada jest jedna- im jesteś popularniejszy, tym większa szansa, że cokolwiek uda ci się zarobić. Małym minusem jest to,
że na większości tego typu stron jakie znam, jesteśmy w stanie sprzedać tylko wydruki naszych dzieł. Jeśli więc rzeźbisz lub lepisz miniatury z modeliny to niestety, nie masz opcji sprzedać tam swoich prac.
Która forma promocji do was najbardziej przemawia? A może jesteście związani z którąś z nich? Sprzedajecie swoje wyroby?
Wpis przygotowany we współpracy ze stroną Gallery Store.