Dziś jeden z moich ulubionych tematów, czyli kącik do pracy. Sama dużo pracuję z domu dlatego zdaję sobie sprawę jak ważne jest, żeby był nie tylko funkcjonalny, ale i dobrze wyglądał- w końcu ładne miejsce pracy to przyjemniejsza praca! I nie ważne czy regularnie pracujemy w domu czy siadamy do naszego kącika od czasu do czasu- warto aby każde takie miejsce było zarówno praktyczne jak i inspirujące! Nawet najmniejsze zmiany, zadbanie o elementy które wydają się na pierwszy rzut oka nieistotne, mogą sprawić, że chętniej zasiądziemy do pracy.

Stworzyłam mały niezbędnik tego co potrzebujemy, aby nadać naszemu kącikowi szyku, jednocześnie nie rezygnując z praktycznego aspektu tego miejsca. W tej małej liście biurowych przydasi zawarłam kilka rad i osobistych praktyk, które sprawdziły się, aby pracować ergonomiczne i.. ładnie 😉


1 | 2 | 3, 3 | 4 | 5 | 6 | | 8 | 9 | 10 | 11

1. Stylowe przybory i akcesoria

Czyli wszelkie rzeczy do pisania jak pióra, ołówki czy długopisy ale i dodatkowe akcesoria; przyrządy do mierzenia, nożyczki albo zszywacze. Wszystkie te drobne niezbędniki jak gumki do mazania czy temperówki. Każde z nich może nie tylko pełnić swoje podstawowe, praktyczne funkcje ale i stać się ozdobą biurka. Sama usunęłam z mojego miejsca pracy przypadkowe i zwyczajnie brzydkie materiały reklamowe jak długopisy czy kartki z wielkimi logami firm. Temperówkę w kolorze neonowej zieleni (bo ja zieleni neonowej nie cierpię!) zastąpiłam po prostu czarną. Drobne zmiany a zupełnie zmieniają jakość naszej pracy- ile przyjemniej jest nanosić poprawki ładnym ołówkiem a strugać go temperówką na która nie patrzy się z niechęcią.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | 8 | 9

2. Pojemniki i organizery

Jeśli czegoś nigdy dość to są to pojemniki i organizery. Najlepiej w różnych rozmiarach- od najmniejszych na drobne przybory jak spinacze czy zszywki po większe na ołówki czy nożyczki. I wcale nie muszą to być specjalnie do tego przeznaczone przedmioty- ja przybory piśmiennicze trzymam w stylowym kubku na szczoteczki do zębów i ładnym opakowaniu po wypalonej świecy. Warto zaopatrzyć się też w stojące segregatory czy tacki na dokumenty- nie dość, że pomogą uporządkować dokumenty tematyczne to ładnie ukryją ten papierowy miszmasz. Nie jestem za to przekonana do przycisków do papieru. Do segregacji dokumentów, które potrzebujemy mieć pod ręką, w moim przypadku idealnie sprawdzają się podkładki z klipsem- kartki są wtedy w zasięgu wzroku, ale w jednym miejscu, elegancko spięte w zgrabną całość.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

3. Notesy, planery i tablice inspiracji

Wszelakie tablice i kratki na ścianę to świetne rozwiązanie nie tylko estetyczne ale i praktyczne. Do takiej tablicy można poprzypinać inspirujące nas zdjęcia a jednocześnie mamy też przed oczami najbliższe zadania. Ja mam kratkę do której przypinam wydruki z inspiracjami ale i podręczne przybory jak nożyczki czy taśmy. Warto mieć pod ręką notes do zapisywania tego nad czym właśnie pracujemy czy po prostu planu dnia. Fajnym rozwiązaniem są notesy z wkładkami- planerem. Do notowania bieżących spraw używam także karteczek samoprzylepnych- standardowe, żółte (znów te nieszczęsne neonowe kolory!) zastąpiłam takimi w motywy akwareli.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

4. Elektronika modna i pod kontrolą

Pierwsza sprawa to rozprawienie się z nieestetycznie panoszącymi się kablami. Sprawę ułatwia blat roboczy z wycięciem na kable, jednak jeśli wasz ich nie posiada to żaden problem, wtedy wystarczy zakupić specjalne chwytaki. Są jednak takie, których ukryć się nie da, te po prostu warto zastąpić bardziej stylową opcją- ja ostatnio kupiłam złoty kabelek do telefonu i w końcu jest on ozdobą zamiast szpecić. Stylowe akcesoria do komputera też są ważne- nie chodzi od razu o kupowanie najbardziej bajeranckiego laptopa czy białego monitora (chyba, że jest się zafiksowanym jak ja i prócz dobrych parametrów musiał, no musiał być biały!) ale o podkręcenie jego wyglądu dodatkami. Mówię tutaj zarówno o np. fajnej podkładce pod mysz ale i ustawieniu sobie ładnej tapety czy wygaszacza. Swoja drogą, na moim blogu znajdziecie kilka propozycji takich tapet, koniecznie więc przeglądnijcie zakładkę do pobrania, może coś wpadnie wam w oko?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

5.  Inne dekoracje

W poprzednich punktach skupialiśmy się na tym aby przedmioty, których używamy, same w sobie były dekoracją, ale warto też postawić na dodatkowe ozdoby. Pierwsze z nich to plakaty, można powiesić je na ścianie nad stolikiem czy biurkiem, idealnie zdobią a zajmują niewiele cennego miejsca. Co do wolnej przestrzeni- warto pokusić się o półki nad blatem roboczym, rozwiązanie nie tylko praktyczne ale i estetyczne. Ja na takich półkach trzymam nie tylko segregatory z dokumentami i książki, ale i wszelkie ozdoby. Uwielbiam kiedy meble tak łącza funkcje. Jako totalna plant lady moim kolejnym must have przy miejscu pracy są rośliny- jak wiadomo rośliny w miejscu pracy pozytywnie wpływają na samopoczucie. Najlepiej sprawdzą się takie w wiszących kwietnikach, aby nie zajmowały miejsca na biurku jeśli macie go niewiele (u mnie zajmują część blatu przeznaczoną na maszynę do szycia, ups! :)).


Jak wyglądają wasze kąciki pracy? Stawiacie na podstawową funkcjonalność czy też jesteście zwolennikami połączenia praktyczne, ale ładne?  A może nie macie jeszcze takiego, ale ten wpis zmotywuje Was do stworzenia sobie takiej choćby najmniejszej, przyjemnej przestrzeni pracy?

XOXO,

Wpis powstał przy współpracy z fabrykaform.pl